Rozhledny | Praha | Rozhledna Obora - Pražská ZOO

Návštěvu pražské ZOO

si můžete od 13. června 2009 zpříjemnit návštěvou rozhledny Obora. Tato 18,5 m vysoká dřevěná stavba stojí na západním okraji zahrady ve výšce 233 m. n. m. nedaleko výběhu bizonů a zubrů. Rozhledna postavená ze smrkového dřeva kopíruje dvacetimetrovou vyhlídku, která stávala na Smrku v Jizerských horách od roku 1892 až do 50. let, kdy byla nahrazena kovovou konstrukcí. Nad čtvercovým půdorysem o straně 5,2 metru se nachází 4 vyhlídkové plošiny, mezi kterými vede dvouramenné schodiště s podestami čítající 85 schodů. Počet lidí na rozhledně je turniketem omezen na 30.

Výhled

Rozhledna Obora poskytuje výhled na areál zahrady, okolní čtvrti Bubeneč, Dejvice a Bohnice. Na jihovýchodě zahlédnete Žižkovský vysílač, směrem k jihu jsou vidět Hradčany a Petřín, dále na západ strahovský stadion. Zajímavý je i pohled na čističku odpadních vod na Císařském ostrově. Dále za řekou na jihozápadě zahlédnete tribunu domácího stadionu Dukly - Julisky a hotel Crowne Plaza, bývalý Intercontinental.

Přístupnost

K rozhledně se dostanete po chodnících ZOO, vláčkem, který po zahradě jezdí, nebo můžete kopec vyjet lanovkou.

Přímo k zahradě jedou autobusy 112 a 236; 112 navazuje na metro C v zastávce Nádraží Holešovice.

Na kole se dostanete jen ke vstupu do zahrady, kde jsou stojany pro kola. Okolo zahrady vede cyklostezka A1 Vltavská, ze které u zámečku Troja a parkoviště odbočíte nahoru ke vstupu do ZOO, po levém břehu Vltavy vede cyklostezka A1, ze které se po proudu dáte na most přes Císařský ostrov na cyklostezku A310, z níž se za mostem napojíte na A1 podél řeky. Ze severu vede cyklostezka A273, ze které se dáte na Trojskou ulici, s níž se kříží, a po 200 metrech odbočíte doleva k ZOO.

Pro auta je v okolí ZOO k dispozici několik parkovišť za 100 Kč/den (krom ZTP) a cesta k zahradě je dobře směrovaná.

Provoz

Rozhledna je od května do září přístupna celý týden zdarma, v dubnu a říjnu je v provozu o víkendech a svátcích či za velmi dobrého počasí. Otevírá se vždy v 10 dopoledne a zavírá zároveň se ZOO (červen a prázdniny v 19, jindy v 18 hodin).