Rozhledny | Praha | Vyhlídka Dobeška

Pokud si chcete prohlédnout Prahu

z výšky z netradičního místa, nebojovat o výhled s turisty, nešplhat do schodů a zároveň být v přírodě, navštivte vyhlídku Dobeška. Tato 2metrová dřevěná konstrukce stojí v lesoparku Dobešce na vrcholu Branických skal. To, že stojí blízko divadla Na Dobešce, domovské scény divadla Sklep, není náhoda. Jejím autorem je jeho člen a architekt v jedné osobě David Vávra, jehož projekt byl zrealizován v roce 2001.

Výhled

Vyhlídka z Dobešky stojí i za schody od Vltavy. Na severu je vidět Pražský hrad a Hradčany, rozhledna Petřín blíže další vyhlídka Vyšehrad a vodárna v Podolí. Na jihu je k zhlédnutí nádraží Praha - Braník a zdejší pivovar, téměř přímo pod rozhlednou stojí Barrandovský most, dále Branický most (most Inteligence, kterému kvůli chybě projektanta v úhlu zatáčky zůstala jen jedna kolej místo plánovaných dvou), k jihozápadu se tyčí vysílač Cukrák. Na západě je k vidění Prokopské údolí a sídlištní panorama Barrandova, k severozápadu jsou Dívčí hrady a dále stadion na Strahově.

Přístupnost

Rozhledna je snadno přístupná jak chodcům, tak cyklistům i lidem preferujícím MHD. Nejbližší zastávka je Dobeška (100 m) na lince 124. Ti, co budou stoupat od Vltavy, mohou vystoupit na zastávce Přístaviště (tramvaje 3, 17, 52 a autobusy 118, 170, 196, 197, 501), půjdou po proudu řeky naproti benzínce Agip, kde začínají schody U pražských lomů vedoucí lesem. Na skalách vpravo pak navazuje lesopark.

Z cyklostezky Vltavská A2 cyklisté odbočí u křižovatky u tramvajové zastávky Přístaviště a přejdou přes hlavní cestu a dají se ulicí Stará cesta, která se mění v lesní cestu až k lesoparku (je zde značka zákaz vjezdu mimo dopravní obsluhy, poctiví cyklisté zvolí trasu větší Branickou ulicí a napojí se na Starou cestu až na první odbočce vlevo).

Provoz

Vyhlídka je dostupná kdykoli a zdarma.