Rozhledny | Středočeský kraj | Libovice | Rozhledna Vrátenská hora

Rozhledna Vrátenská hora

nacházející se 25 kilometrů jihovýchodně od Mělníka neslouží jen jako vyhlídková věž, ale i jako vysílač mobilní společnosti. Nejedná se o první věž na Vrátenské hoře. Již v 19. století zde byla postavena čtyřboká 12 metrová stavba, která sloužila jako budova na sušení hasičských hadic. Stavba byla zanedlouho stržena vichřicí. Další věž zde byla vystavena o několik let později . O stavbě poslední a dodnes stojící vyhlídce bylo rozhodnuto v roce 1992, kdy Sdružení obcí Kokořínsko ve spolupráci s Eurotelem, Radiomobilem a českou firmou Blažek &Eckel sídlící v Linzi dohodli její výstavbu. Část peněz byla čerpána z veřejné sbírky a jejího slavnostního otevření 28. října 1999 se zúčastnilo na 500 lidí.

Výhled

Rozhledna se nachází na kopci vysokém 698 metrů a nejen díky tomu, ale i díky svému ochozu ve 25 metrech nad zemí, k němuž vede 125 schodů, poskytuje výhled do dalekých krajin. Je možné tak zhlédnout dominanty jako jsou Krušné hory, Kokořínsko, České Středohoří, Jizerské hory, Krkonoše a za jasného počasí i Prahu.

Provoz

V měsících květnu až říjnu je otvírací doba od úterý do pátku od 10:00 do 16:00 a o víkendech a svátcích od 10:00 do 18:00. V měsících listopad až duben je věž zprovozněna pouze o víkendech pouze od 10:00 do 16:00. Podmínkou otevření je dobrá viditelnost. Pokud ani po 13. hodině není jasné počasí, věž se pro tento den neotevře. Pokud máte zájem věž navštívit v jiné dny, je potřeba návštěvu domluvit se správcem p. Marco Markovem na telefonním čísle +420 736 430 615.

Vstupné činí 20,- Kč.

Dostupnost

Rozhledna je dostupná autem hned z několika směrů. Pokud cestujete z Mělníka, vydáte se po silnici č. 273 do Mšena, kde za obcí na první křižovatce zabočíte vlevo na Libovice. Zde na konci vesnice vlevo směrem na parkoviště u vyhlídky. Pokud vyjíždíte z Dubé, vydáte se směrem na Mšeno, kde za křižovatkou Ráj odbočíte vlevo na Příbohy a pak vlevo na Libovice. Na konci vesnice se opět vydáte vlevo na parkoviště u rozhledny. Z Mladé Boleslavi vede cesta po silnici č. 259, odkud se dostanete až do Libovic. Z autobusové zastávky "Skramouš" vede značená modrá turistická cesta. Tak stejně se lze vydat po modré TZ i z obce Dubé. Červená TZ vede z obce Ráj, odkud se na rozcestí "Lipový vrch" cesta napojuje na modrou TZ. Kolem rozhledny vede i cyklostezka č. 0001.